Hallå bloggen!

Premiärseger, bowling, god mat, sköna lagkamrater, små smisk, fylla, mycket fest och premiärseger för B-laget, dom orden beskriver helgen. 

Seriepremiär, Hammarbyhöjden kom på besök till våran borg för att försöka hämta 3 poäng vilket dom inte klarade av, vilket bevisligen svårt om man kollar dom senaste säsongerna. Tycker vi har ett bra spel men är jävligt ineffektiva, dom är giftigare varje gång dom kommer upp i anfall.  Men vi tar iaf 3 poäng vilket alltid är skönt i en premiär. Lite skrällar i serie blev det direkt, Bele förlorade med Grimsta, vilket på förhand kändes som ett av lagen som skulle slåss om att hålla sig kvar men nu går och vinner mot favorit tippade Bele, starkt! 
Även Salem tappade poäng, fick "bara" oavgjort med Rosers, även Salem måste på förhand vara tippade som dom 3 bästa lagen. Kan bli en intressant serie iår. 

Bäst på plan enligt mig, Jompa och köks, stabila backar som gör få misstag. I anfallet så tycker jag vi är iskalla så tycker inte att någon utmärker sig mer än nån annan. Grattis dock till Grisen som lyckades snubblade in en påse. 

Nog om innebandyn, efter matchen, så smyger sig alkoholabstinensen på igen, som så många gånger förr. 
Snabbdusch för att sedan gå ner och bowla. Bowlingen blev ju inte nån succé, lyckades få Köksen i laget och det innebär ju uppförsbacke innan vi ens startat, Köks spel kan jämföras med Arsenals start på säsongen, HAVERI!! 
Så med sämsta serie, så blir vi överkörda av dom andra två lagen och vi får glatt bjuda vinnarlaget som är Team 100+, bestående av Jule, Posten och Valen :). 

Efter överkörningen nere i bowlingen får man rycka sig i kragen och komma igen, får försöka ta hem fullast vinner istället, så uppe på våningen tar jag och Stoffe in varsin sejdel för att kolla om vi kan få lite fart på oss. 
Efter lite mat , går vi hem till mig och jag bjuder på lite sköna youtube-klipp, har blivit lite av ett måste innan utgång, skön partyhöjare. Runt 22.30 är det dags att rulla upp till mitt gamla barndomshem för att fira brorsan som bastar 20. Temat för kvällen är MC-gäng, så när vi kommer upp möts vi av massa sköna människor som är klädda som bikers, riktigt coolt.   

Bröderna!

Kvällens outfit

RÖ Brorsan a.k.a Jax?



Några bilder på hur det såg ut i lördags :) 

En riktigt bra arrangerad fest med bar, black-jack bord, skönt dansgolv och galet mycket folk. 
Det som såg ut att kunna bli årets korvfest slutade faktiskt riktigt bra med massa små smisk som sprang runt med fuktiga trosor, ibland är livet bra jävla beskymmerslöst. 
Framåt 05 kände jag att det var dags att ta sitt pick & pack och rulle hem, öppnade kylen slet åt mig resterna från kvällens grillspätt med bakadpotatis och drog hem i taxi. 

Inte ens tävlingen fullast vinner lyckades jag ta hem, inte kul när en annan i laget spelar i en alldeles egen division. Nästa gång kommer jag ta rygg på denna herre och se till att jag inte missar det han dricker, verkar vara nått riktigt smarrigt, kanske till och med kan få en likadan fast en stoooor! :) 

Derran nr.97


Kanonhelgen avslutades med ännu en vinst , B-laget åkte till Jakan och hämtade hem 3 pinnar. 
Matchen genomfördes bra med tanke på gårdagens bravader och även med tanke på att domarparet Berger återigen överträffade sina tidigare urusla insatser. Ska fan bli domare, kan inte vara svårt, köpa en tröja, en pipa, nedsatt syn och sakna pondus, då får man ju tydligen kalla sig för domare. 

Dags att jobba, ny vecka , nya möjligheter, eller?!? 

Ses på träningen ikväll. 
//#88

PS. Tror Alf har gått och blivit sjuk i det otäcka höstvädret :( . DS




 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0